In een Huis van het Kind kunnen ouders en kinderen terecht voor alles rond opvoeden en opgroeien.
Het is een samenwerking tussen organisaties die helpen met kinderopvang, gezondheidszorg, vrijetijdsaanbod, opvoedingsondersteuning, workshops en nog véél meer.

Ondertussen zijn er 224 Huizen van het Kind werkzaam in 294 gemeenten. In die Huizen van het Kind nemen Spel en Ontmoeting een steeds belangrijkere plaats in. Deze laagdrempelige activiteiten hebben hun doel en waarde op zich in het kader van sociale cohesie, maar maken ook van de Huizen van het Kind een levendiger geheel en maken de dienstverlening van het netwerk een stuk toegankelijker.
Om Spel en Ontmoeting een extra stimulans te geven is er nu een éénmalige subsidie van 1000 euro   om te investeren in speelmaterialen of in de aankleding van de ruimtes (bv. een speelhoek).

Vlaams CD&V-minister van Gezin Wouter Beke: “In zowat elke stad of gemeente is het Huis van het Kind dé plek voor alles wat te maken heeft met opvoeden en opgroeien. Ook hier in Hamont-Achel. Met deze investering maken we het Huis van het Kind nog interessanter voor ouders en kinderen.”

Tom Cox, afdelingsvoorzitter, en Serge vander Linden, fractieleider, van CD&V-afdeling Hamont-Achel: “Wij zijn heel tevreden met deze extra stimulans. Op deze manier maken we het Huis van het Kind nog aantrekkelijker voor ouders en kinderen. CD&V is en blijft toch de eerste partner van de gezinnen in onze gemeente. Zij moeten kunnen rekenen op alle hulp en advies.”